SAYA SUKA BLOG INI

Jana Pendapata Anda

INFO TERKINI

Sunday, April 24, 2011

IMEJ KRISDAYANTI TERCALAR




KEUNGGULAN karisma dan imej baik penyanyi Krisdayanti (KD) kini tercalar. Selepas bersusah-payah memulihkan imejnya gara-gara dituduh curang kepada Anang Hermasyah ketika masih bergelar isteri, KD kini sekali lagi menggemparkan dunia hiburan Nusantara.

Sebagai penyanyi wanita di sebuah negara Islam, pengakuan KD bahawa dia hamil empat bulan selepas empat minggu berkahwin adalah satu tamparan yang hebat terhadap moral penyanyi ini.

KD berkahwin dengan Raul Lemos yang baru memeluk Islam pada 20 Mac lalu di Jakarta. Banyak yang menganggap Raul memeluk Islam kerana mahu berkahwin dengan KD dan KD gagal menunjukkan satu teladan yang baik apabila sanggup mengadakan hubungan terlarang sebelum kahwin.

KD terang-terangan mengaku bahawa anak dalam kandungannya itu adalah anak yang terhasil daripada hubungannya bersama Raul. Kontroversi ini menjadi bualan masyarakat, KD dan Raul bagai tidak mampu lari daripada kecaman meski kini sudah selamat bergelar suami isteri.

Sehingga di tahap ini, cuba anda tanya pada diri sendiri, di mana letaknya moral KD? Dia mempunyai banyak peminat di negara ini. Adakah selepas kes moral yang paling besar ini peminat di negara ini masih setia kepada KD? Adakah mereka akan terus meminati KD secara membuta tuli sekalipun idola mereka adalah pencemar moral dan pengamal seks luar nikah?

Bukan itu sahaja, kecaman semakin hebat apabila bekas isteri Raul, Sechah Salem Sagran (Atta) tampil memberi kenyataan bahawa kedua-dua pengantin baru itu sebenarnya sudah lama bersekedudukan sebelum berkahwin. Melihat gelagat KD yang sanggup curang kepada suami, itu bukanlah suatu yang memeranjatkan.

“Ya, saya dan Raul cerai pada Disember, bererti, belum kami bercerai KD sudah bunting. Logik saja itu berlaku, belum nikah pun sudah tinggal bersama.

“Kalau mengandung dulu, tiada apa yang menghairankan. Tetapi sekarang, cerita tentang mereka, saya tidak pedulilah!” sindir Atta.

Menyorot kembali apa yang dihujahkan oleh KD, katanya, dia menerima kehamilannya sebagai satu anugerah daripada Allah meski benih cinta mereka terhasil tanpa ikatan sah.

“Saya tahu, tetapi kami sama-sama sudah dewasa, bahkan sudah lama merancang untuk berkahwin. Kehamilan sudah terjadi. Kalau saya menolak pemberian Allah ini, nanti saya dituduh melakukan pengguguran,” katanya.

Jelas sekali daripada reaksi KD ini, seks luar nikah bukan perkara luar biasa baginya, jauh sekali untuk berasa bersalah.

Dalam pada itu, Anang, yang enggan memberi komen lanjut ringkas memberitahu bahawa dia hanya tahu mengenai hal ini melalui laporan media.

Anang menganggap dia tidak layak untuk berbicara mengenainya sebaliknya menganggap itu adalah berita gembira buat KD dan Raul.

Berita kehamilan bekas isterinya itu turut disambut baik oleh dua anaknya, Aurel dan Azriel, jelas Anang.

“Mereka gembira kerana bakal punya adik. Baik Aurel mahupun Azriel. Kita doakan sahaja kesihatan bayi dan ibunya termasuk keluarganya,” katanya.

Persiapan KD dan Raul

Ada pihak memberitahu bahawa sebenarnya, persiapan menyambut kelahiran bayi KD sudah dijalankan sebelum mereka bernikah lagi.

Malah, ia turut diakui oleh penjaga rumah mewah yang didiami oleh KD

dan Raul yang terletak di Jakarta Selatan.

“Mereka tinggal di Dili sekarang, tetapi setahu saya, KD sudah lama menjalankan persiapan untuk bilik anak yang bakal dilahirkan itu. Setahu saya, dua bilik telah dijadikan satu, mungkin buat kelahiran bayi itu,” katanya.

4 comments:

  1. contoh artis rosak. islam atas nama sje. herm~

    ReplyDelete
  2. makin rosak keturunan yang dah pon rosak..

    ReplyDelete
  3. itu lawh manusia hari ini bab hukum agama halal haram diputarbelikkan elakan drpada bersalah dan malu kat org ramai..tapi tak malu pada Allah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails