SAYA SUKA BLOG INI

Jana Pendapata Anda

INFO TERKINI

Tuesday, April 19, 2011

CELCOM





PENDUDUK Sarawak bakal mendapat liputan selular lebih baik pada masa depan apabila Celcom Axiata Bhd (Celcom) menandatangani perjanjian penukaran gelombang mikro kepada gentian optik dengan syarikat Sacofa Sdn Bhd (Sacofa) bernilai RM168 juta.

Perjanjian terbabit membolehkan Sacofa yang berpangkalan di Sarawak mengukuhkan rangkaian Celcom bagi penggunaan suara dan Internet mudah alihnya.


Kedua-dua pihak menetapkan masa pemasangan prasarana untuk 10 tahun, namun projek pertama dijangka siap dalam tempoh dua tahun di kawasan bandar dan pinggir bandar.

Ketua Pegawai Eksekutif Celcom, Datuk Seri Shazalli Ramly berkata, syarikatnya komited dalam menyediakan pengalaman rangkaian yang stabil kepada penduduk Sarawak dan tidak teragak-agak melabur untuk menyediakan prasarana lebih mantap.


“Melalui perjanjian terbabit, pelanggan Celcom di Sarawak akan menikmati kandungan suara dan video definisi tinggi (HD) serta kelajuan ketika melayari Internet,” katanya selepas majlis menandatangani perjanjian dengan Sacofa di Kuala Lumpur, semalam.


Turut hadir Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Sacofa, Abang Jemat Abang Bujang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails