SAYA SUKA BLOG INI

INFO TERKINI

Sunday, July 31, 2011

MANCHESTER UNITED VS BARCELONA 2-1

Thursday, July 28, 2011

SINGAPURA VS MALAYSIA 5-3 PUSINGAN PERTAMA

MALAYSIA VS SINGAPURA 1-1 PUSINGAN KEDUA

MALAYSIA VS SINGAPURA : TIKET HABIS DIJUAL

PEMAIN tengah Singapura, Mustafic Fahrudin menganggap antara jalan terbaik menghalang Malaysia daripada mara adalah dengan menyekat pergerakan penyerang berbisa Mohd Safee Sali.

Dia berkata, Safee adalah penyerang terbaik di rantau ini dan kehebatannya terbukti dengan menyumbat dua gol dalam pertemuan pertama yang dimenangi Singapura 5-3 pada aksi pertama pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014, Sabtu lalu.


“Saya fikir Safee penyerang terbaik Asia Tenggara, saya cukup mengenalinya kerana saya juga bermain di Indonesia. “Dia penyerang terbaik ketika ini. Jika kami menyekat Safee bermakna kami akan menyekat Malaysia, jadi kami perlu memberi perhatian lebih kepadanya,” katanya yang ditemui Arena Metro sebelum sesi latihan terakhir di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam.

Pemain kelahiran Yugoslavia yang diberikan taraf kerakyatan dan mula mewakili skuad Singa pada 2006 itu berjaya meledak satu gol dalam perlawanan pertama menentang Malaysia di Stadium Jalan Besar.


Katanya, walaupun bakal berdepan tugas sukar beraksi di hadapan lebih 85,000 penyokong dalam aksi kedua ini, Singapura kini berada dalam kedudukan terbaik untuk layak ke pusingan ketiga kelayakan Piala Dunia 2014.


“Malaysia perlu menang dan perlu mencari dua gol, jika kami dapat menjaringkan satu gol pasti akan menyukarkan mereka untuk bangkit,” katanya.

MALAYSIA VS SINGAPURA : TIKET STADIUM

PUTRAJAYA: “Semua baki 85,000 tiket yang disediakan untuk perlawanan timbal balik pusingan kedua kelayakan Piala Dunia antara Malaysia dan Singapura di Stadium Nasional Bukit Jalil, di sini, malam ini, habis dijual,” kata Menteri Belia dan Sukan Datuk Ahmad Shabery Cheek.

Beliau berkata, penjualan tiket yang menggalakkan dan di luar jangkaan itu membuktikan sokongan padu rakyat Malaysia terhadap pasukan bola sepak kebangsaan, Harimau Malaya tetap kukuh.


“Petang ini (semalam) semua 85,000 tiket habis dijual yang membuktikan rakyat Malaysia yakin dengan pasukan kebangsaan.

“Saya meminta semua penyokong datang memberi sokongan padu sehingga kita menang,” katanya ketika ditemui dalam tren KLIA Transit dalam perjalanan ke KL Sentral bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak serta anggota Kabinet yang lain bagi kempen kibar Jalur Gemilang.


Sebanyak 60,000 dibeli pada hari pertama tiket perlawanan itu dijual kelmarin.

Tuesday, July 26, 2011

CONTOHI SALIH YAACOP


SEKALIPUN baru berusia dalam lingkungan 30-an, SS mendapat tahu artis program realiti yang tak kurang hebatnya ini sudah memiliki enam cahaya mata. Bukan sekadar berkahwin pada usia muda,tetapi artis itu khabarnya sudah beberapa kali naik pelamin.

Atas sebab itu, anaknya sudah ramai. Apapun, bukan kisah anak yang SS ingin tuliskan, namun sikap si artis yang mata keranjang.
Kini, artis yang SS sendiri tak tahu di mana ketampanannya itu berhadapan masalah dengan kekasih baru yang jelita.

Geli hati juga SS, dengar kisah artis itu. Bagaimanapun, biasalah adat sudah

bergelar artis memang kacak atau sebaliknya sudah ditolak ke tepi. Asalkan popular dan tawaran kerja pun banyak diterima, wanita mana yang tak mahu mendekatkan diri.

Ditambah lagi, si artis yang boleh dikatakan cukup berpengalaman dalam menangani kerenah wanita.

Jika tidak, bagaimana dia boleh berkahwin, cerai dan kahwin lagi.

Memanglah, berkahwin kerana, jodoh tetapi SS tak sangka artis ini pernah berkahwin lebih daripada
satu.

Dalam soal kahwin banyak ini, SS tabik dengan penghibur terkenal Salih Yaacob yang bijak menguruskan kehidupan berpoligami.

Justeru, kepada artis ini contohilah Salih. Bukan saja berkahwin ramai, tetapi sangat menghargai ikatan jodoh yang terjalin.

SS sebenarnya pantang betul dengar kisah perkahwinan artis yang suka bercerai ini.SS melihat perkahwinan sebagai ibadah, namun artis ini semacam tak menghormatinya pula.

Bila sudah tak ingin terus cerai dan lepas itu, bercinta pula dengan wanita lain.

MALAYSIA VS SINGAPURA : PUSINGAN KEDUA

PERTAMANYA, perlu menang 2-0. Yang keduanya, benteng pertahanan harus diperkemaskan. Jika kedua-duanya dapat disempurnakan dengan baik, Harimau Malaya akan menjejak kaki ke pusingan ketiga Kelaya- kan Piala Dunia 2014. Pastinya kejayaan tersebut terpahat menjadi satu sejarah baharu dalam bola sepak negara.

Misi untuk mendapatkan dua gol mungkin bukan tugas berat buat anak-anak didik Datuk K. Rajagobal itu tetapi yang dilihat agak membimbangkan adalah benteng pertahanan. Ia boleh dikatakan agak rapuh dan dalam beberapa perla- wanan kebelakangan ini, mereka terlalu mudah dibolosi. Mungkin tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa bahagian pertahanan merupakan posisi paling lemah dalam skuad Harimau Malaya. Rajagobal sendiri pun tidak mengetahui puncanya. Pemain yang diberi peranan mengawal jentera pertahanan bukannya kurang pengalaman. Mereka ada kualiti.

Mereka ada keyakinan dan mereka juga memiliki semangat juang yang tinggi. Tetapi macam ada yang tidak kena, khususnya pada aksi menentang Singapura pada perlawanan pertama pusingan kedua di Stadium Jalan Besar, Si- ngapura, Sabtu lalu. Macam-macam andaian dibuat terhadap kelemahan itu, namun yang jelas, watak utama di jentera pertahanan itu agak hilang fokus. Puncanya adalah kelemahan mental.

Ia memang biasa berlaku khususnya kepada pemain muda yang belum cukup ilmu di pentas antarabangsa. Keghairahan untuk meraih kemenangan juga boleh menjadi faktor menjejaskan mental mereka dan akibatnya, fokus terhadap permainan hilang. Bila ia berlaku, mereka akan mudah hilang arah seperti yang berlaku pada aksi menentang Singapura, Sabtu lalu. Selepas Malaysia berjaya merapatkan jurang kepada 3-4 setelah ketinggalan 1-4 pada sepa- ruh masa pertama, keadaan menjadi semakin rancak.

Keghairahan mengatasi segala-galanya sehingga barisan pertahanan mula hilang fokus dan arah ketika kembali diasak pemain Singapura. Sepatutnya, pertahanan negara terus mengekalkan sikap tenang untuk mengawal keadaan tetapi sebaliknya yang berlaku. Gol-gol yang dijaringkan oleh pemain Singapura pula terlalu muda. Kadang-kadang prestasi penjaga gol juga boleh menjejaskan semangat barisan pertahanan. Tiga gol mudah pada aksi me- nentang Singapura yang gagal diselamatkan oleh Sharbinee Allawee juga boleh menjadi punca melunturkan semangat.

Apa pun, yang cukup jelas ialah jentera pertahanan memang terlalu longgar dan ia harus diperkemaskan segera dalam usaha untuk mencapai misi mencari kemenangan 2-0 di Bukit Jalil, Khamis ini. Perlu diingat, barisan pemain Singapura tidaklah sehebat mana tetapi kelebihan yang ada pada mereka ialah bijak menyambar peluang. Pantang ada peluang, pasti dirembat ke gawang lawan, dan pemain Harimau Malaya perlu mengawasinya dengan bijak. Kalau tiga gol berjaya diledak di Kota Singa, Bukit Jalil bakal menyaksikan rentak yang lebih garang daripada Harimau Malaya.

Tiada yang mustahil, lagipun jentera serangan skuad bimbi- ngan Rajagobal itu dilihat agak konsisten menggegar gawang lawan. Ketiadaan Safiq Rahim pada aksi kedua ini selepas dilayangkan kad merah pada perlawanan Sabtu lalu, mungkin agak menjejaskan perancangan yang bakal digunakan oleh Rajagobal. Tetapi berdasarkan aksi pada separuh masa kedua di Stadium Jalan Besar itu, Amirulhadi Zainal mampu menggalas watak yang dimainkan oleh Safiq. Cuma yang perlu diperkemaskan adalah jentera pertahanan yang memang sangat membimbangkan. Apa pun yang akan berlaku, Harimau Malaya perlu menang tanpa dibolosi lawan.

MALAYSIA VS SINGAPURA : PEMBELIAN TIKET ONLINE

BENTENG pertahanan skuad kebangsaan dijangka kembali kukuh apabila Aidil Zafuan Radzak bakal diturunkan pada aksi kedua pusingan kedua Kelayakan Piala Dunia 2014 pada Khamis ini setelah pulih sepenuhnya daripada kecederaan buku lali. Berdasarkan sesi latihan di Wisma FAM, Kelana Jaya petang semalam, Aidil, 24, berkemungkinan besar bakal bergandingan dengan Fadhli Shas di posisi pertahanan tengah.

Menurut Aidil, apa yang kurang pada aksi pertama di Stadium Jalan Besar, Sabtu lalu, barisan pertaha- nan negara agak kelam-kabut ketika menerima asakan Singapura sehingga akhirnya bolos sebanyak lima gol.

“Memang dalam situasi sekarang apabila barisan pertahanan dibolosi banyak gol dalam beberapa perlawa- nan terakhir, ia satu tugas berat untuk kami kembali pada keadaan sebenar. “Cuma sebagai pemain yang memerhatikan perlawanan Sabtu lalu dari tempat duduk penonton, saya boleh beritahu apa sepatutnya kami perlu lakukan.

“Kita sebenarnya perlu beraksi dengan lebih tenang dan jangan kelam- kabut,” kata Aidil ketika ditemui sele- pas sesi latihan petang semalam. Aidil yang bakal kembali mengambil alih tugas sebagai kapten pada aksi Khamis ini turut menyatakan bahawa tiada kelebihan sebenarnya dimiliki oleh skuad Singapura. “Tiada istimewa pun skuad mereka. Kalau ikutkan, kita main lebih laju. Cuma kita sendiri yang tunjuk kelemahan kita kepada mereka. Jadi kita perlu bermain dengan corak permainan sebenar. “Tentang Aleksandar Duric, memang kelebihan dia pada fizikal dan pergerakan tubuh tetapi saya sudah banyak kali berdepan dengannya dan tahu menjaganya,” tegas Aidil.

GAMBAR JIMMY SHANLEY BERPELUK DENGAN DIANA DANIELLE

ARTIS MALAYSIA BERPELUK TANPA RASA MALU
HANYA MEMENTINGKAN POPULARITI SAHAJA


JIMMY SHANLEY MENAMPAL ISTERINYA NURSUHAILA


SAYA tidak akan sewenang-wenang menceraikan dia kerana apa yang saya lakukan selama ini adalah tanggung jawab sebagai suami dan talak terletak di tangan lelaki.

Sebagai isteri, Nursuhaila harus patuh pada perintah dan arahan saya dan jika ingkar, dia tidak akan mencium bau syurga.

Selepas berkahwin apa yang saya harapkan ialah selepas seharian penat bekerja, dapat meluangkan masa bersama isteri dan mahu diberikan layanan sebaiknya dari seorang wanita bergelar isteri.

Tanpa alasan munasabah, saya tidak akan sesekali menceraikan isteri saya dan sekiranya saya gagal dalam prosiding mahkamah pada kali ini, saya akan berusaha mendapatkan hak penjagaan anak.

Saya mengakui tidak membenarkan dia menemui rakan sebelum malam perkahwinan dan meminta Nursuhaila hanya berehat di rumah, namun dia tetap berdegil.

Tindakannya ingin bertemu rakan menyebabkan saya hilang kawalan dan menamparnya.

Begitu juga sewaktu di Koh Samui tetapi selepas itu saya tidak melakukannya lagi. Saya juga berjanji untuk menjaganya selepas kahwin dan dia juga pernah berjanji kepada saya untuk berubah.

Selain itu, saya berpendapat, ibu bapa seharusnya tidak campur tangan dalam masalah rumah tangga anak-anak kerana campur tangan itu akan menyebabkan keadaan semakin tegang.

Saya cuba berkomunikasi secara baik dengan Nursuhaila, malangnya dia hanya berdiam diri dan tidak mahu menjawab SMS atau panggilan telefon.

Saya cuba bertanya kepada ibu keadaannya dan memberitahu ibunya bahawa saya cuba berbincang mengenai masalah yang dihadapi, itu saja.

NURSUHAILA EIANI SUHAIM DAH TAK TAHAN



SAYA tidak akan kembali semula kepada Jimmy walaupun dia sudah berubah. Tetapi, saya maafkan kesalahan dia.

Saya tetap mahu menuntut cerai dan mendapatkan hak penjagaan anak berusia 32 hari walaupun sebelum ini Jimmy mendakwa akan menarik balik kes nusyuz terhadap saya.

Saya bercakap pada sidang media yang diadakan ini (semalam) untuk menjawab segala kontroversi hubungan kami, termasuk yang terbaru membabitkan majlis cukur jambul bayi kami.

Saya sudah tidak tahan dengan sikap Jimmy yang meraih simpati mengenai krisis rumah tangga kami di media.

Bagi saya, dia tidak menjalankan tanggungjawab sebagai suami dan bapa dengan baik. Dia hanya memberikan wang nafkah kepada saya ketika saya mengandung, itupun hanya RM300 sebulan dan tidak cukup untuk menampung ubat dan pemeriksaan lain.

Selain itu, antara faktor lain saya enggan kembali kepada Jimmy ialah kerana dia sering memukul dan menampar pipi saya hanya kerana pergaduhan kecil.

Malah, sebelum malam perkahwinan pun saya ditampar apabila meminta izin untuk keluar berjumpa rakan.

Selain itu, saya turut dikasari ketika berbulan madu di Koh Samui, Thailand, hanya kerana pergaduhan kecil.

Tapi, saya mengakui saya seorang yang bersifat kasar dan sudah menjelaskan kepada Jimmy sebelum berkahwin tetapi dia sudi menerima saya seadanya.

Bagaimanapun, tindakan Jimmy mengasari saya menyebabkan saya tidak mampu bertahan, apalagi apabila saya dikongkong dan disuruh tidur jam 9 malam dan tidak boleh melayari laman sembang sosial.

MALAYSIA VS SINGAPURA : CARA PEMBELIAN TIKET SECARA ONLINE



VS





Round 2 – Malaysia Vs Singapore
First leg, Singapore: 23rd July (Saturday)
SECOND LEG, STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL: 28th July (Thursday)


Time : 8:30pm
Ticket Price:
RM50.00 (Grandstand)
RM30.00 (Open)
RM5.00 (Children below 12 years old)

Tickets redemption dates:
26 July and 27 July – 9 am to 7 pm
28 July – 9 am till half time 28 Julai
Singapore fans:
Tickets redemption at the Blue Door
Malaysian fans:
Tickets redemption at the Red Door

MALAYSIA VS SINGAPURA : BELI TIKET SECARA ONLINE

Round 2 – Malaysia Vs Singapore
First leg, Singapore: 23rd July (Saturday)
SECOND LEG, STADIUM NASIONAL BUKIT JALIL: 28th July (Thursday)


Time : 8:30pm
Ticket Price:
RM50.00 (Grandstand)
RM30.00 (Open)
RM5.00 (Children below 12 years old)

Tickets redemption dates:
26 July and 27 July – 9 am to 7 pm
28 July – 9 am till half time 28 Julai
Singapore fans:
Tickets redemption at the Blue Door
Malaysian fans:
Tickets redemption at the Red Door

Monday, July 25, 2011

CARA BELI TIKET MALAYSIA VS SINGAPORE SECARA ONLINE

Malaysia vs Singapore
Malaysia vs Singapore !! Tahniah buat Malaysia kerana berjaya melayakkan diri ke Pusingan Kedua Kelayakan Piala Dunia 2014 Zon Asia. Pada pusingan pertama, Malaysia telah berjaya menewaskan Taiwan dengan agregate 4-4 dan layak ke pusingan seterusnya berdasarkan jaringan di tempat lawan untuk menetang Singapore pada 23 Julai ini.

Tiket perlawanan antara Malaysia vs Singapore mula dijual bermula 20 Julai 2011. Untuk pembelian secara online, boleh membelinya melalui website TicketHotline. Kalau sesiapa nak tengok secara live, belilah tiket ini cepat-cepat. Bagi yang nak melihat secara online, aku akan update link Malaysia vs Singapore kemudian kalau aku sempat. Perlawanan Malaysia vs Singapore ini juga akan disiarkan Secara Langsung di Astro Arena (801) dan RTM 2 bermula jam 7.30 mlm.


Jadual Malaysia vs Singapore :
Pusingan kedua (1st leg):
Malaysia vs Singapore
Stadium Jalan Besar, Singapore
23/7/2011(Sabtu) jam 7:30 malam
————————————————————————-
Pusingan kedua (2nd leg):
Malaysia vs Singapore
StadiumNational Bukit Jalil, Malaysia
28/7/2011(Khamis) jam 8:30 malam


ABBY ABADI HANTAR SMS KEPADA NORMAN


HANYA Tuhan yang tahu debaran yang melanda dalam diri pelakon Norman Hakim dan tunangnya, Memey menanti saat diijabkabulkan dalam tempoh dua bulan lagi.

Harapan Norman semoga semua pihak mendoakan yang terbaik buatnya dan Memey untuk memulakan kehidupan berkeluarga yang diimpikan setiap pasangan.

  

SEPADAN...Norman dan Memey bakal disatukan tanggal 24 September ini.


BAHAGIA...Norman dan Memey bakal diraikan dalam majlis rersepsi besar besaran.

Memang sudah tuah badan apabila pasangan yang paling mendapat perhatian ramai di persada seni tanah ketika ini bakal diraikan dalam majlis resepsi besar-besaran bernilai lebih RM12 juta sekali gus diangkat sebagai ‘Wedding of The Year.’

Majlis resepsi bertemakan Rafflesia Pearl Wedding dan mengetengahkan konsep New York ini akan berlangsung di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur pada 28 September depan.


Secara peribadi, Norman nama sebenarnya Mohamed Nurhakim Zaidon, 35, mengakui dia sendiri berasa takut apabila pihak Rafflesia bakal meraikan mereka dalam majlis resepsi sehebat itu di ibu kota.



“Sebenarnya, saya dan Memey menjangkakan majlis perkahwinan yang sederhana saja selepas pelbagai ujian dilalui dalam hubungan kami sebelum ini.

“Saya anggap diri kami ‘kerdil’ untuk mendapat penghargaan dari hujung rambut hingga hujung kaki seperti itu.

“Namun, selepas berbincang Bill Bora (mewakili Rafflesia) tiga minggu lalu, kami melihat penghargaan yang diterima ini menguntungkan kedua-dua pihak.

“Maklumlah, saya dan Memey banyak bekerjasama dalam pelbagai majlis anjuran Rafflesia sebelum ini,” katanya ketika sidang media yang berlangsung di Hotel Crowne Plaza Mutiara, baru-baru ini.

Hadir sama, barisan penaja majlis resepsi mereka iaitu Winnie Sin (mewakili Rafflesia), Profesor Datuk Dr Jimmy Choo, Lee Lee Loh, Kenny Loh (Lord’s Tailor), Snips dan wakil dari Hotel Crowne Plaza Mutiara sendiri.

Ditanya siapa artis yang bakal menjadi pengapit, Norman berkata, ia masih dalam perbincangan.

“Saya difahamkan, dua artis lelaki dan dua artis perempuan akan menjadi pengapit kami pada majlis resepsi itu nanti.

“Kami juga akan mengundang rakan artis yang rapat dengan kami berdua untuk sama-sama memeriahkan majlis,” katanya.

Ketika ditemui, Bill selaku perancang majlis perkahwinan itu berkata, Memey bakal menggayakan dua gaun bertatah mutiara yang berharga setiap satu RM500,000 untuk acara persandingan dan memotong kek perkahwinan.

“Memey juga bakal menggayakan dua kasut rekaan eksklusif Datuk Jimmy yang pernah mencipta kasut untuk mendiang Puteri Diana berharga lebih RM300,000 setiap satu dan dua set perhiasan jenama Rafflesia iaitu anting-anting, gelang tangan, cincin dan tiara bernilai RM5.6 juta.

“Tidak ketinggalan, majlis ini akan dihadiri kira-kira 200 tetamu membabitkan selebriti dan wakil media yang bakal dihiburkan dengan persembahan artis tempatan dan antarabangsa,” katanya.


Majlis nikah di Johor tidak ditaja

TINGGAL dua bulan saja lagi, Norman dan Memey bakal diijabkabulkan di kediaman keluarga pihak perempuan selepas solat Asar di Felda Tenggaroh Selatan 1, Kota Tinggi, Johor pada 24 September ini.

Ia disusuli dengan majlis persandingan di sana pada keesokan harinya, 25 September.

Berkongsi persiapan majlis majlis pernikahan di Johor, kata Memey atau pemilik nama sebenar Suhaiza Suihaimi, 23, dia dan Norman baru kembali dari Bandung, Indonesia sebagai persiapan mencari barangan untuk majlis perkahwinan mereka.

“Majlis ini juga tidak ditaja dan kami gunakan duit simpanan hasil pembabitan dalam bidang lakonan.

“Setakat ini, persiapan majlis pernikahan dan persandingan kami mendapat bantuan perancang majlis perkahwinan di Johor. Tidak ketinggalan, majlis khatam Al-Quran dan berinai pada sebelah malamnya.

“Kami mengundang tetamu yang terdiri daripada penduduk kampung lebih 2,000 tetamu untuk sama-sama meraikan hari bersejarah ini.

“Saya memilih konsep moden dan ‘Garden Wedding’ pada hari pernikahan nanti dengan mengenakan gaun moden rona warna-warni,” katanya.

Kata Memey, dia juga sudah menghadiri kursus kahwin di Zura’s Akademik, Bangsar pada 9 Julai lalu.

“Dari segi kad undangan majlis di Kota Tinggi, ia mula diedarkan pada pihak media tempatan pada Ramadan nanti.

“Saya dan Norman juga terpaksa membahagikan masa untuk buat persiapan kahwin kerana masing-masing terbabit dalam bidang seni.

“Saya juga habiskan penggambaran program raya terlebih dulu kerana semua persiapan kahwin dari A hingga Z saya uruskan sendiri dengan bantuan keluarga di Johor,” katanya.

Ditanya mengenai destinasi bulan madu, kata Norman, dia dan Memey belum memilih destinasi pilihan mereka lagi.

“Saya juga tidak tahu destinasi itu dalam atau luar negara kerana beri tumpuan pada persiapan majlis perkahwinan terlebih dulu,” katanya.

Diminta mengulas sama ada dia akan mengundang pelakon Abby Abadi ke majlis itu, kata Norman, bekas isterinya juga sudah tahu mengenai majlis mereka.

“Abby ada menghantar khidmat pesanan ringkas (SMS) untuk mengucapkan tahniah pada saya.

“Insya-Allah, saya akan mengundangnya ke majlis kerana belum menghantar kad undangan secara rasmi padanya.

“Saya tidak mahu mengulas lanjut mengenai bekas isteri kerana kami sudah ada haluan hidup masing-masing.

“Bagaimanapun, selepas saya dan Memey berkahwin, saya dan Abby tetap buat hak penjagaan tiga anak kami bersama-sama demi masa depan mereka,” katanya.

HUBUNGAN SEKS

KUALA LUMPUR: Angkara cinta lama kembali bertaut, seorang wanita sanggup memfitnah suaminya sebagai penyebab dia menghidap HIV ketika membuat tuntutan fasakh (bercerai) di mahkamah syariah.

Semuanya bermula apabila wanita berusia 26 tahun itu dikatakan bertemu semula bekas teman lelakinya menerusi laman sosial facebook dan kembali menjalin hubungan.

Bagi menguatkan hujah tuntutan fasakhnya, dia mereka cerita kononnya si suami menyebarkan HIV kepadanya.

Bagaimanapun, alasan itu umpama ‘senjata makan tuan’ apabila pemeriksaan perubatan mendapati si suami yang berusia 27 tahun itu bebas daripada sebarang penyakit berbahaya, sekali gus membawa kepada pembongkaran wanita terbabit dijangkiti HIV kerana melakukan hubungan seks dengan bekas teman lelakinya.


Pengerusi Sukarelawan Peguam Untuk Semua (SukaGuam), Datuk Khairul Anwar Rahmat berkata, suami wanita terbabit merujuk kepada SukaGuam minggu lalu bagi mendapatkan pembelaan selepas difitnah isterinya.

Sunday, July 24, 2011

ARTIS MALAYSIA SEKSI SEPERTI MARIA OZAWA


SABAN minggu, Gayah perhati seorang demi seorang artis baru muncul. Yang perempuan ramai pula yang ‘seksi meksi’. Lihat aksi mereka di majalah mahu terliur dibuatnya, apakan tidak, berbikini di kolam renang dengan air membasahi pipi. Yang berbaju ada nak terlondeh dan tersembul pula.

Bukan Gayah nak kepoh, tetapi sebagai kaum Hawa, Gayah tak boleh terimalah ‘adik-adik’ Gayah itu nak beraksi seksi. Tidak salah untuk Gayah menegur mereka.


Sebab Gayah tak mahulah nanti, jika tidak ditegur semakin menjadi-jadi pula artis remaja kita, penyudahnya rosak akhlak dibuatnya.

Terkenang Gayah ketika mula jejak kaki di persada seni. Walaupun Gayah hanya orang balik tabir, namun perkataan ‘artis ikon masyarakat’ acap kali Gayah dengar.


Cuma bila difikir kembali, sesuaikah jolokan itu untuk artis, dalam erti kata artis dijadikan ikon bagi masyarakat, terutama remaja? Bukan apa, baru-baru ini mahu terbelalak biji mata Gayah terpandang ‘posing maut’ seorang artis wanita bintang AF3. Aksinya dengan berpakaian menjolok mata dengan beberapa adegan mengghairahkan di sebuah majalah, bagi Gayah ngalahkan posing artis Barat dibuatnya.


Tak tahu kaum Hawa lain tetapi bagi Gayah, geli geleman pula lihat aksi artis itu, hinggakan ada kawan Gayah kata, “fuyoo... cam Maria Ozawa.” Artis itu memang mempunyai ramai peminat, tetapi udah begitu ‘aksi terlampaunya’ adakah sesuai kita nak dijadikan idola? Biarpun latar artis itu bukan beragama Islam, rata-rata peminatnya orang Melayu yang beragama Islam. Patutnya artis seksi itu kenalah ada sensitiviti sedikit.

Panjang benar Gayah membebel, naik kematu jari menaip, ah lantaklah, ada Gayah kisah. Bagi Gayah, kalau benar ada artis kita mahu ikut aksi bintang Hollywood atau Bollwood ke, ukur baju di badan sendiri sekurang-kurangnya cipta nama di sana ke dan bukan jaja kontroversi murahan di sini.

SINGAPURA VS MALAYSIA

video

Saturday, July 23, 2011

CHINA VS LAOS (7-2) ALL GOALS FULL HIGHLIGHTS 2014

China vs Laos (7-2) All Goals Full Highlights 2014 Brazil World Cup Qualifier Asia Zone.
video

SAKSIKAN VIDEO MENGGORENG AYAM KFC----BERANI MAKAN TAK??

video

NAJIB KATA ANWAR PURA-PURA CEDERA



Umno dan rakan-rakannya juga mendakwa, pemimpin Pakatan Rakyat, khususnya Mohamad dan juga Datuk Seri Anwar Ibrahim berpura-pura cedera untuk meraih simpati.

Empat hari lalu, pengawal peribadi Anwar membuat laporan polis ekoran kecederaan yang dihadapinya selepas terkena kanister gas pemedih mata sehingga menyebabkan tulang pipinya patah.
Pada perhimpunan BERSIH 2.0 yang lalu, hampir 1,700 orang ditangkap dan ramai yang mendakwa polis bertindak kasar dan keterlaluan.

Di sebalik bukti gambar dan video, namun ini disangkal oleh pihak polis sendiri termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Dalam Negeri Datuk seri Hishamuddin Hussein.

CUTI SEKOLAH DISERANG HISTERIA

SEREMBAN: Sebuah sekolah menengah di Sikamat di sini, terpaksa ‘bercuti’ sehari kelmarin selepas 48 pelajar sekolah itu mengalami histeria dalam tiga kejadian berasingan dalam tempoh seminggu dengan kali terakhir, Rabu lalu.

Dalam kejadian pertama pada Jumaat minggu lalu, dua pelajar diikuti kejadian kedua pada Isnin membabitkan tiga pelajar manakala Rabu lalu, 48 pelajar diserang gangguan misteri.
Difahamkan dua hari sebelum kejadian pertama, pihak sekolah melakukan aktiviti perkhemahan untuk pengawas di sebuah kem di Rantau, Port Dickson.

Seorang daripada mangsa, Nabila Mohd Radzi, 14, mendakwa dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi pada Rabu lalu, dia yang tidak menyertai kem itu turut terkena disebabkan beberapa pelajar dipercayai membawa ‘pulang’ penunggu hutan berkenaan ketika mengadakan aktiviti berjalan malam atau ‘Night Walk’ di kem berkenaan.


“Saya terkena histeria selepas terdengar dua pelajar dari kelas berasingan menjerit sebelum pelajar lelaki kelas bersebelahan mendakwa ternampak lembaga hitam di cermin tingkap, sekali gus menyebabkan saya turut dirasuk.


WAYNE ROONEY NAK IKUT JEJAK MESSI

BINTANG Manchester United, Wayne Rooney mengakui dia berhasrat untuk mengikut jejak langkah Lionel Messi.

Selepas menjaringkan hatrik ketika perlawanan pramusim di Amerika Syarikat beberapa hari lalu, Rooney kini dilihat berazam untuk mengelak daripada berulangnya keperitan pada awal musim tahun lalu.

Dua belas bulan lalu, Rooney tidak bersama skuad United menjelajah Amerika pada pramusim, bersedih kerana keaiban pada Piala Dunia dan menempuh saat paling sukar dalam kariernya, dengan kecederaan, prestasi merudum, hubungan luar padang yang menggemparkan dan kontrak permainan yang membuatkan pemain berusia 25 tahun itu tidak senang duduk.

Tidak hingga awal tahun, apabila gol pertamanya daripada permainan terbuka dalam tempoh hampir sembilan bulan, di West Bromwich Albion pada 1 Januari, ternyata melegakan emosinya dan akhirnya Rooney berjaya kembali sebagai pemain yang mendominasi kancah bola sepak tempatan dan Eropah seperti sebelum Piala Dunia.


Namun, di sebalik menamatkan musim lalu dengan 16 gol dalam semua pertandingan, termasuk satu gol ketika kekalahan pada final Liga Juara-Juara Eropah menentang Barcelona, kempen musim 2010-11 nyata sesuatu yang mahu dilupakan Rooney.

BELAIAN BADAN GEBU MEMUASKAN NAFSU


“Pada mulanya saya takut melanggar pantang larang ditetapkan nenek, tetapi demi wang ia akhirnya saya abaikan,” kata seorang gadis yang terjebak dalam kegiatan urut batin biarpun cita-cita asalnya mahu mewarisi kepakaran neneknya dalam bidang urut tradisional.

Berbekalkan wajah jelita dan tubuh gebu, gadis tukang urut berusia 21 tahun itu yang hanya mahu dikenali sebagai Su berkata, dia sebelum ini belajar ilmu urut tradisional daripada neneknya yang juga seorang bidan berpengalaman.


Menurutnya, harapan neneknya dan dia sendiri ketika itu ialah untuk menjadi seorang tukang urut tradisional khususnya untuk wanita baru bersalin. “Sejak kecil saya suka melihat nenek mengurut wanita baru bersalin dan dari situ timbul minat saya untuk mewarisi kerjayanya,” katanya yang ditemui Harian Metro di sebuah pusat urut di pinggir ibu kota.

Su berkata, ketika berusia 15 tahun, neneknya yang sudah tua menurunkan ilmu perubatan dan urut tradisional itu kepadanya.


“Pada masa sama dia berpesan agar saya tidak melanggar pantang larang termasuk menyalahgunakan ilmu ini untuk tujuan urutan lain, tetapi demi mendapat wang dengan cara mudah, saya kini melanggar amanatnya.


“Pada mulanya saya mengurut wanita lepas bersalin di rumah saya di Perak, tetapi pendapatan diterima tidak mencukupi untuk perbelanjaan harian, menyebabkan saya memberanikan diri berhijrah ke Kuala Lumpur,” katanya.

Menurut Su, pada mulanya, dia bekerja di Damansara, dekat Petaling Jaya dan ketika itu dia hanya menawarkan khidmat urut badan, kaki dan refleksologi pada harga RM50 bagi satu sesi, tetapi akibat pengaruh beberapa rakan sekerja, dia mula berminat dalam urutan seks.


“Selepas mencuba urutan batin buat pertama kali, saya jadi seronok terutama apabila dapat pendapatan lumayan dan sejak itu, ia menjadi rutin harian saya melayan lelaki ketagih urutan batin,” katanya.


Tanpa berselindung, Su mengakui kegiatan memberikan khidmat urut batin akhirnya menyebabkan dia tergelincir lebih jauh apabila turut memberikan khidmat seks kepada lelaki.


“Namun, saya agak berhati-hati memilih pelanggan bagi mengelak penyakit kelamin dan hanya bersedia menyerahkan tubuh kepada pelanggan yang memenuhi cita rasa saya,” katanya.


Su berkata, kini selepas lebih tiga tahun bergelumang dalam kegiatan tidak bermoral itu dia mempunyai ramai pelanggan tetap dan pendapatan diterima lebih lumayan.


Menurutnya, untuk khidmat urut batin dia mengenakan bayaran tambahan antara RM30 hingga RM50 manakala untuk khidmat seks bayaran dikenakannya RM200.


Apabila ditanya sampai bila dia mahu melakukan kerja jijik itu, Su hanya menggeleng kepala dan berkata: “Memang terlintas dalam fikiran saya untuk berhenti, tetapi disebabkan tiada pendidikan tinggi dan kebolehan lain, buat masa ini hanya kerja ini saya tahu.” Mengenai pantang larang neneknya yang dilanggar, Su berkata, setakat ini tiada kesan negatif terhadap dirinya dan berharap keadaan itu berterusan.


“Dulu nenek kata kalau langgar pantang kulit muka jadi kendur dengan cepat dan tenaga mengurut berkurangan. Entahlah, setakat ini saya tak rasa apa-apa pun,” katanya.

GAMBAR IKAN YU GERGASI


Seorang penyelam bertindak berani dengan menyelam dekat mulut seekor ikan yu gergasi di luar perairan Isla Mujeres, di Mexico, lapor sebuah akhbar semalam.

Imej penyelam itu dirakamkan oleh seorang jurugambar, Mauricio Handler.

Handler menggunakan peralatan berteknologi tinggi untuk merakamkan gambar yang menakjubkan di dasar laut.

Ikan yu gergasi mempunyai mulut selebar 1.5 meter dan 350 barisan gigi.

Panjang haiwan itu boleh mencecah lebih 12.65 meter manakala beratnya lebih 21.5 tan.

Namun, ia tidak berbahaya kepada manusia.

IMEJ ROKOK BAHARU MENGERIKAN

WALAUPUN DILETAKKAN GAMBAR-GAMBAR YANG MENGERIKAN PADA ROKOK, MANUSIA SEMAKIN SUKA MEROKOK

Semua enam imej penyakit kronik pada kotak rokok sedia ada akan digantikan kepada yang baharu dan lebih ngeri mulai Januari tahun depan.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr. Hasan Abd. Rahman berkata, ia bertujuan mengingatkan kira-kira tiga juta perokok di negara ini terhadap bahaya tabiat merokok dengan lebih berkesan.

Beliau bagaimanapun tidak menjelaskan lebih lanjut mengenai imej baharu yang bakal diperkenalkan itu.

Imej penyakit kronik pada kotak rokok ketika ini ialah kelahiran bayi pramatang, kanser paru-paru, kanser mulut, kanser leher, gangren dan keguguran janin.

"Kami belum memutuskan imej yang bakal digunakan tetapi ia tetap diganti setiap dua tahun sekali sebagaimana perancangan asal,'' katanya pada sidang akhbar selepas hadir ke Seminar Pendidikan Fatwa-Merokok Adalah Haram di Auditorium Ibnu Sina, Masjid Putra di sini semalam.

Turut hadir Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim), Othman Mustapha.

Kerajaan memperkenalkan imej penyakit kronik akibat merokok yang meliputi 40 peratus di bahagian depan dan 60 peratus di bahagian belakang berkuat kuasa 1 Jun 2009.

GAMBAR MAKHLUK GANJIL


Seekor haiwan ganjil ditangkap seorang wanita dan dimasukkan ke dalam baldi sebelum diserahkan kepada polis, lapor sebuah akhbar semalam.

Wanita itu yang merupakan seorang suri rumah, Mao Xiping pada mulanya memberitahu polis bahawa dia menemui seekor makhluk yang kebuluran mencuri timun dari flatnya.

Xiping memberitahu polis, haiwan itu mempunyai muka seperti makhluk asing dan dia tidak pernah melihatnya.

Namun, polis tidak mempercayai dakwaan wanita tersebut.

Wanita itu kemudian bertindak memerangkap haiwan tersebut dan membawa makhluk berkenaan yang berada di dalam baldi ke sebuah balai polis di kampung Gezhai, wilayah Henan, tengah China.

Dia juga meminta polis menahan haiwan itu.

Kelmarin, beberapa pakar masih melakukan pemeriksaan bagi mengetahui dengan lebih terperinci tentang spesies makhluk itu.

Makhluk itu kelihatan amat kurus sehingga tulang rusuknya dapat dilihat selain berkepala botak.

Terdapat dakwaan bahawa ia merupakan seekor monyet yang bermata besar.

Menurut wanita itu, dia pada mulanya menyangka haiwan itu seekor arnab.

Dia berkata, jiran-jirannya juga menyatakan mereka tidak pernah melihat haiwan tersebut sebelum ini.

"Makhluk tersebut berhenti makan timun apabila kami memberikan haiwan itu buah pic. Haiwan itu kini tidak mahu lagi makan makanan lain," katanya

Thursday, July 21, 2011

ARTIS COMEL "LIYANA JASMAY" BOGEL






KEGIATAN ANWAR IBRAHIM BERI TEKANAN MALAYSIA

Kerajaan perlu bertindak menyekat segala kegiatan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipercayai giat membina rangkaian dan memperkukuhkan hubungan dengan Indonesia.

Ini kerana kegiatan Ketua Pembangkang itu dalam memberi tekanan antarabangsa terhadap kerajaan Malaysia sangat berbahaya kepada keselamatan negara.

Pensyarah Geopolitik, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Mohd. Fuad Mat Jali berkata, jika benar kegiatan seperti itu berlaku maka ia bukan sahaja akan memporakperandakan hubungan antara kedua-dua negara malah turut menjejaskan imej kerajaan di peringkat global.

"Jika kemungkinan ini berlaku, ia satu petanda yang tidak sihat. Saya lihat tindakan itu tidak sesuai dengan status beliau sebagai ahli politik kanan. Ini kerana kalau masalah negara kita diperjelas, dibentang dan dikritik di luar negara, ia sudah pasti akan memberi gambaran tidak baik.

"Negara umpama sebuah keluarga, buat apa nak bercerita keburukan ahli keluarga kita kepada orang lain. Kenapa mesti meminta pandangan pihak luar untuk menyelesaikan masalah negara sendiri?" katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai tindakan Ketua Pembangkang itu memperluaskan pengaruh 'Anwarisme' dengan mengadakan siri jelajah dan dialog bersama rakyat di negara jiran tersebut, baru-baru ini.

Mohd. Fuad berkata, tindakan memburukkan nama negara itu juga seakan-akan memberi ruang kepada pihak luar untuk mencabuli urusan dalaman negara.

Ini memandangkan, kata beliau, banyak ruang yang boleh digunakan dalam menyelesaikan masalah tanpa perlu merujuk kepada pihak luar yang belum tentu memihak kepada negara.

"Mereka (pihak luar) boleh memberi pandangan tetapi penglibatan mereka mesti paling minimum serta tidak boleh mempengaruhi rakyat dan keamanan negara," ujarnya.

Sementara itu Presiden Persatuan Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Prof. Datuk Dr. Kamaruddin Kachar beranggapan hanya segelintir pihak sahaja yang masih mempercayai Anwar.

Ini kerana kata beliau, kredibiliti Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sudah jatuh merudum dan tidak lagi dilihat sebagai seorang intelek sebaliknya sebagai pemberontak yang berhadapan dengan keruntuhan moral.

"Itu (membina dan memperkukuhkan rangkaian dengan negara luar) memang taktik Anwar untuk kata dia masih berkuasa. Tetapi keyakinan orang semakin luntur kerana perbuatan memberontak dan tabiat peribadi yang tidak bermoral.

"Sebenarnya yang percaya (dengan Anwar) sedikit, malah boleh dibilang dengan jari. Yang lain diupah," katanya

KULIT KEPALA KOYAK DISERET VAN


Seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun cedera parah di kepala, perut dan tangan kiri selepas diseret kira-kira 100 meter oleh van dinaikinya ketika dalam perjalanan pulang dari pusat asuhan di Bandar Baru Putra, Bercham dekat sini, kelmarin.

Kejadian jam 11.30 pagi itu dipercayai berlaku selepas pemandu van berusia 50-an meneruskan perjalanan selepas menghantar mangsa pulang dari pusat asuhan tanpa menyedari beg galas kanak-kanak berkenaan tersangkut pada pintu kenderaannya.

Akibatnya, Muhammad Haziq Aqasha Muhamad terseret kira-kira 100 meter dan van itu hanya berhenti selepas ditahan seorang wanita yang terdengar jeritan mangsa dari jauh sebelum melihat anak bongsu daripada dua beradik itu berada di bahagian tengah bawah kenderaan.

Pemandu van itu yang juga guru di pusat asuhan mangsa kemudian menghantar anak pasangan Muhamad Sazali, 30, dan Norazaliza Alwi, 31, ke Klinik Kesihatan Tanjung Rambutan sebelum dirujuk ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB).

Jurucakap polis mengesahkan menerima laporan bapa mangsa mengenai insiden itu dan siasatan sedang dilakukan bagi mengenalpasti punca kejadian.

Katanya, mangsa mengalami kecederaan parah di kepala, perut dan tangan kiri termasuk kulit kepalanya terkoyak sehingga menampakkan tempurung.
Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, ICT, Sumber Manusia, Sains dan Teknologi Perak, Datuk Mohamad Zahir Khalid, mahu siasatan lengkap dibuat.

"Ia insiden serius. Saya akan melawat mangsa dan bertemu ibu bapanya bagi mendapatkan butiran terperinci kejadian," katanya.

FILEM LUCAH

Satu filem lucah mengenai aktres lagenda Amerika, Marilyn Monroe akan dilelong Ogos ini di sebuah konvensyen antarabangsa membabitkan pengumpul filem dengan harga tawaran bermula AS$500,000 (350,000 Euro).

Promoter bagi lelongan berkenaan, Mikel Barsa, berkata filem pendek hitam putih selama enam minit yang diterbitkan pada 1946 itu memaparkan aktres Amerika itu yang kemudiannya dikenali sebagai Norma Jean Baker manakala pelakon lelakinya masih tidak dikenali.
Barsa berkata, filem berkenaan sudah dikenal pasti untuk dilelong pada 7 Ogos jam 7 malam waktu tempatan di Borges Cultural Center di Buenos Aires.

“Mengenai ramainya peminat fanatik Marilyn di luar sana, filem ini mungkin musah untuk dijual sehingga mencecah jutaan dollar," katanya dalam sidang akhbar hari ini.

Filem berkenaan sebelum ini dalam simpanan pengumpul filem lama dari Sepanyol tetapi selepas kematiannya, keluarga lelaki terbabit memberi kebenaran kepada Barca untuk menjualnya.

Barsa menjual satu-satunya versi cetakan filem berkenaan kepada pengumpul swasta beberapa tahun lalu dan menambah filem asal itu turut ditawarkan untuk dibeli oleh pengumpul dari Norway dan Jepun.

Filem pendek itu hanya diketahui umum pada 1997 selepas wujud perbahasan mengenai siapa identiti sebenar pelakon wanita berkenaan.

Sehubungan itu, Institut Perfileman Amerika mengesahkan sekiranya ia bukannya Marilyn Monroe, ia sebenarnya kakak kembarnya.

Satu lagi filem lucah pendek 16 milimeter selama 15 minit yang tidak mempunyai suara dan berlatar hitam putih menampilkan Monroe sedang melakukan aksi ranjang dengan seorang lelaki yang tidak dikenali dijual kepada pengumpul swasta pada 2008 sehingga mencecah nilai AS$1.5 juta (1.1 juta Euro).

Filem lagenda yang memaparkan baju putih dipakai Monroe dalam filem 1955 bertajuk “The Seven Year Itch,” dijual dengan harga AS$4.6 juta (3.2 juta Euro) pada Jun di Beverly Hills.

MOHD ASHRAF HAFIZ BERTUKAR JANTINA

Dia masih ada hak untuk merayu ke peringkat mana pun, seperti kes lain,” kata Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), Mohamad Isa Abd Ralip mengulas tuntutan Mohd Ashraf Hafiz Abd Aziz, 25, yang mahu menukar jantina dan nama kepada Aleesha Farhana Abd Aziz.

Menurutnya, walaupun Mahkamah Tinggi sudah membuat keputusan Isnin lalu dengan menolak permohonannya, Mohd Ashraf Hafiz masih mempunyai peluang untuk merayu seperti juga kes lain yang pernah didakwa di mahkamah.


Katanya, dari segi perundangan, kes itu meskipun sangat jarang berlaku tetap diadili seperti kes lain mengikut prosedur sewajarnya, namun keputusan kehakiman perlu juga mengambil kira pandangan syarak.

“Dari satu segi Mahkamah Tinggi memang sudah menolak, tapi mengikut prosedur dia masih berpeluang untuk merayu hingga ke peringkat tertinggi walau Persekutuan sekali pun....dia ada hak.


“Cuma kes dibawa sangat jarang berlaku di negara Islam seperti kita yang jelas menolak penukaran jantina...hukum syaraknya sudah jelas, jadi apabila mengadili kes begini perlu mengambil kira pandangan mufti dan fatwa tertentu...ia boleh menyentuh sensitiviti.


“Apapun, jika dia merayu, perlu juga bersedia menerima keputusan yang kita tak boleh jangka....semuanya bergantung kepada fakta dan alasan penghakiman,” katanya ketika dihubungi, di sini semalam.

KERANA GAMBAR SEKSI

KEPALA BATAS: “Helo sayang, esok sudah nak bertolak, saya telah tinggal msj (mesej) gambar untuk kamu,” begitulah kiriman khidmat pesanan ringkas (SMS) yang diterima seorang lelaki.

Bagaimanapun, SMS itu bukan dihantar isteri kepada suaminya tetapi dipercayai taktik terbaru pihak tertentu cuba mengaut keuntungan dengan cara mudah melalui kiriman pesanan berkenaan yang menawarkan gambar wanita seksi kepada pemilik telefon bimbit secara rambang.


SMS itu sengaja dihantar dipercayai bagi memperdayakan lelaki melihat gambar wanita seksi membolehkan kredit panggilan mereka dipotong sebaik membalas SMS untuk pendaftaran.

Penerima SMS berkenaan yang mahu dikenali sebagai Zainal, 35, berkata, dia menerima beberapa mesej menawarkan gambar wanita memakai bikini dari beberapa nombor telefon bimbit tidak dikenalinya.


Katanya, pada mulanya dia tidak mempedulikan SMS itu kerana menganggapnya seperti SMS yang menawarkan hadiah.


“Beberapa hari kemudian saya dapat SMS sama daripada nombor berlainan menawarkan gambar wanita seksi.

“Saya balas mesej seperti diarahkan kepada nombor 32*** dan mengejutkan apabila kredit dipotong RM4 sebaik mendaftar.


“Bagaimanapun, gambar itu tidak diterima menyebabkan saya mengesyaki ia penipuan, pihak tertentu” katanya.


Menurut Zainal, dia belum membuat aduan kepada mana-mana pihak tetapi berharap pihak berkaitan dapat memantau syarikat telekomunikasi yang cuba memerangkap orang ramai melalui SMS.


Sementara itu, Ketua Pegawai Penguat Kuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Seberang Perai Utara, Mohd Nasri Hassan berkata, taktik menghantar mesej kepada pemilik telefon bimbit itu satu bentuk penipuan.


“Kami belum menerima aduan berhubung perkara itu dan mereka yang menerima mesej seperti itu boleh membuat aduan kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM), kerana ia dibawah bidang kuasa agensi berkenaan,” katanya.


Sementara itu, Pengarah Operasi SKMM Wilayah Utara, Ismail Othman, ketika dihubungi berkata, pihaknya akan memanjangkan isu itu kepada Forum Pengguna Malaysia untuk tindakan lanjut.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails