SAYA SUKA BLOG INI

INFO TERKINI

Wednesday, August 26, 2015

SAJAK KEMERDEKAAN DALAM BAHASA IBAN 2015


ANDA BOLEH TUKAR SENDIRI BM-BAHASA IBAN

TEMA: SEHATI SEJIWA


SEHATI SEJIWA
Sejati sejiwa.
Kita menikmati erti kemerdekaan selama58 tahun ini,
kita semua sepakat mengakui
inilah kemerdekaan yang kita ucapkan,
kita banggakan,
tetapi kita tidak tahu
apa itu kemerdekaan ??
Merdekah kita??

Sehati sejiwa
Kita bersama rasa,
seia sekata, sependapat,
saling menyayangi antara dua insan,
susah sama diharungi,
manis sama dikecapi dan pahit maung sama dirasai.
Kita menghayati erti kemerdekaan
mengharungi hari-hari mendatang
tanpa kita sedari kita lupakan perjuangan nenek moyang kita…

Sehati sejiwa…
Ku lontarkan pertanyaan ini kepada diri ku sendiri..
Dimana bangsaku,
dimana kedudukan ku,
dimana agama ku,
di mana rakan ku??
Aku yang berpijak di bumi malaysia seperti aku yang asing di bumi ini..
Laungan satu malaysia yang ku dengari selama ini..
adakah ianya benar-benar tercapai??

Sehati sejiwa…
Lautan api sanggup direnangi genggam bara sampai jadi abu,
 berpantang ajal sebelum maut,
itulah nenek moyang kita yang sudah pun berkorban demi anak cucu kita..
Kitalah yang menikmati bersama-sama …
 ibarat menanam pokok durian yang bertahun-tahun menunggu hasil nya…

Sehati sejiwa…
Janganlah kita robohkan kota kemerdekaan yang dibina selama ini…
bersatu hatilah memacu perpaduan ekonomi negara kita…
Bersatulah kita semua mengembling tenaga,
jangan biarkan anasir luar menjajah kembali negara kita.
Cukuplah kita semua dijajah oleh pemikiran dan fahaman luar
 yang kita tidak akan dapat merdekakan ianya kembali…

Merdekah kita?

LIYANA JASMAY MENGANDUNG LAGI



TIADA apa yang lebih menggembirakan pelakon Liyana Jasmay apabila menyedari dirinya sedang hamil anak kedua. Kandungan isteri kepada ahli perniagaan, Fathudin Mazlan, 31, itu kini mencecah usia empat bulan.

Menurut Liyana, 27, yang juga ibu kepada Sofia Arissa, setahun tiga bulan, dia sememangnya merancang ingin menambah bilangan anak sebelum mencecah usia 30 tahun.

Meskipun jarak kehamilan kedua dengan anak pertamanya agak rapat, perkara tersebut bukanlah satu masalah kerana sememangnya Liyana dan suaminya merancang ingin menambah anak dalam waktu terdekat.


STACY ANAM MASUK ISLAM


Ummu Shaikhah Stacy Anam





YA, saya kini secara rasminya penganut Islam,” ungkap Stacy ringkas sewaktu memulakan bicara pada sidang akhbar khas yang berlangsung di ibu pejabat Astro, Bukit Jalil, Kuala Lumpur semalam.

Tampil sederhana tetapi kelihatan yakin sewaktu bertemu media, Stacy banyak tersenyum, sementelah berita yang ingin dikongsi merupakan khabar gembira.


Namun, dalam rasa bahagianya itu, terselit gentar kerana masih belum terbiasa dengan keadaan baharu. Stacy kini rasmi memeluk agama Islam dan memilih nama indah Ummu Shaikhah Stacy Anam sebagai pengenalan diri baharu.

PELAKON WANITA MALAYSIA SEKSI : ADIBA YUNUS




Merasakan diri masih baru dalam dunia lakonan, Adiba Yunus, 27, tidak kecewa apabila membuat keputusan enggan berlakon seksi selepas menyedari babak lakonannya berkemban dalam filem Nasi Tangas seperti menimbulkan kontroversi.
Katanya, kesedaran itu datang sendiri tanpa desakan daripada sesiapa. Adiba atau Siti Adibah Yunus berasa dirinya cukup matang dan dewasa untuk lebih berhati-hati dalam pemilihan watak selepas ini.
Padanya, sebagai orang Islam dia harus akur dengan etika dan norma kehidupan yang tidak boleh terlalu ditonjolkan walaupun hanya dalam lakonan yang boleh menimbulkan cerita kurang enak daripada orang ramai.
“Saya sedar terlalu awal untuk membuat keputusan seperti ini. Seharusnya saya perlu terus mencuba untuk melakonkan watak lebih mencabar lagi daripada itu.

“Namun saya yakin, banyak lagi watak mencabar yang boleh saya lakonkan tanpa perlu seksi. Selepas filem Nasi Tangas diulang siar banyak kali di televisyen, saya mula tersedar perkara itu dan mung–kin tidak akan menerima tawaran berlakon watak seksi lagi selepas ini,” katanya.

VIDEO STASY AF MEMELUK AGAMA ISLAM




MAMAT SEPAH RAJA LAWAK BERCINTA DENGAN KAKA

BENAR KE? 
 HANYA DALAM GAMBAR SAHAJA








"Saya pernah jatuh kerana duit.

"Bayangkanlah, dalam usia muda 24 tahun, saya sudah pegang duit ratusan ribu ringgit selepas menang Raja Lawak musim ketiga pada 2009. Ketika itu, saya mengaku mengalami kejutan budaya dan hidup hanya untuk berseronok saja," luah Mamat Sepah kepada HIP.

Mamat atau nama sebenarnya, Mohd Noor Murad, 29, yang menjadi penyampai radio Ultra FM, mengakui kehidupannya sekarang lebih tenang dan jauh daripada kontroversi yang pernah mencemari kerjaya seninya.


"Nama saya naik mengejut bersama Sepah. Saya mengaku jatuh kerana kesalahan sendiri. Mungkin ramai yang tidak tahu, saya pernah bertunang selepas...

Tuesday, August 25, 2015

SAJAK KEMERDEKAAN 2015: MERDEKAKAH KITA

TEMA: SEHATI SEJIWA


SEHATI SEJIWA
Sejati sejiwa.
Kita menikmati erti kemerdekaan selama58 tahun ini,
kita semua sepakat mengakui
inilah kemerdekaan yang kita ucapkan,
kita banggakan,
tetapi kita tidak tahu
apa itu kemerdekaan ??
Merdekah kita??

Sehati sejiwa
Kita bersama rasa,
seia sekata, sependapat,
saling menyayangi antara dua insan,
susah sama diharungi,
manis sama dikecapi dan pahit maung sama dirasai.
Kita menghayati erti kemerdekaan
mengharungi hari-hari mendatang
tanpa kita sedari kita lupakan perjuangan nenek moyang kita…

Sehati sejiwa…
Ku lontarkan pertanyaan ini kepada diri ku sendiri..
Dimana bangsaku,
dimana kedudukan ku,
dimana agama ku,
di mana rakan ku??
Aku yang berpijak di bumi malaysia seperti aku yang asing di bumi ini..
Laungan satu malaysia yang ku dengari selama ini..
adakah ianya benar-benar tercapai??

Sehati sejiwa…
Lautan api sanggup direnangi genggam bara sampai jadi abu,
 berpantang ajal sebelum maut,
itulah nenek moyang kita yang sudah pun berkorban demi anak cucu kita..
Kitalah yang menikmati bersama-sama …
 ibarat menanam pokok durian yang bertahun-tahun menunggu hasil nya…

Sehati sejiwa…
Janganlah kita robohkan kota kemerdekaan yang dibina selama ini…
bersatu hatilah memacu perpaduan ekonomi negara kita…
Bersatulah kita semua mengembling tenaga,
jangan biarkan anasir luar menjajah kembali negara kita.
Cukuplah kita semua dijajah oleh pemikiran dan fahaman luar
 yang kita tidak akan dapat merdekakan ianya kembali…

Merdekah kita?

Friday, August 21, 2015

POSISI SEKS

 BEBERAPA POSISI SEKS YANG BERBAHAYA





TEKNIK CIUMAN YANG MENGHAIRAHKAN


PERNAHKAH ANDA BERCIUM DENGAN KEKASIH ANDA?

SEJAK UMUR ANDA BERAPA?


JAWAB DALAM RUANG KOMEN...........




BAHAGIAN YANG SERING DICIUM ( LOVE BITE)

KORANG SUKA LOVE BITE BAHAGIAN MANA???




ARTIS MALAYSIA LOVE BITE 2015



Seperti biasa setiap kali ada pasar malam berdekatan rumah saya dan abang pasti mengunjungi pasar malam tersebut. Bukan nak beli sangat sekadar nak mencari buah-buahan untuk alas perut dan sampingan sekiranya tiada lauk sangat untuk di makan.
Sewaktu berdiri bawah lampu dihadapan rumah nak keluar pintu tetiba abang tegur
abang : weh dik yang kat leher kau tu lovebite ka
aku : kat mana ?
abang : tu kat leher kau.. aku bagitau emak..
aku : cehhh porahh.. ni jerawat la ngekk
adoii.. ni lah jadinya bila jerawat singgah kat leher gak.. jerawat pun disangka lovebite.. aku geget gak leher abang aku kang.. baru dia tau bila kena tanya siapa lovebite dengan bini dia… hahaha..

Thursday, August 20, 2015

IQRAM DINZLY BERCINTA UQASHA SENROSE

BETULKAH? 



Teka-teki mengenai hubungan sebenar di antara Iqram Dinzly dan Uqasha Senrose belum terjawab. Terlanjur menemubual Iqram tak sah ditanyakan lanjut mengenai hubungannya dengan kakak kepada Nelydia Senrose itu. Baru-baru ini kedua-dua mereka berkongsi gambar mempamerkan kemesraan di akaun Instagram masing-masing, sekali gus mengundang pelbagai persepsi dan teka teki. Sama ada mereka sedang menjalinkan hubungan cinta atau sekadar teman biasa, semuanya itu mungkin terlalu awal untuk dipastikan. Iqram sebelum ini pernah dikaitkan dengan beberapa orang artis seperti Soo Wincci dan terdahulu Fouziah Gous yang kini sudah berumah tangga. Apa komen Iqram mengenai Uqasha? 

ZIZAN BERCINTA DENGAN UMI

BETUL KE? TENGOK KOMEN ZIZAN
Ditanya mengenai cerita beliau keluar makan dengan Ummi, pengacara Akademi Fantasia 2015 bersama Faizal Ismail itu tidak menafikan hal berkenaan. Zizan dan Ummi berkenalan ketika membintangi telefilem Angin Cinta terbitan syarikat Mermaid Studios milik Liyana Jasmay dan kakaknya. Penggambaran diadakan di Langkawi dan sekitar ibu kota. "Saya kenal dia (Ummi) selepas kami berlakon bersama. Mula berlakon dengannya, saya tak nafikan, memang kekok. Tapi lama lama sudah okay. Dia juga seorang kawan yang baik. Suka menasihati. Saya hormati dia sebagai seorang kawan. Tak lebih daripada itu. "Saya selesa berkawan dengannya. Kalau ada yang cakap saya keluar makan dengannya, saya saya nafikan. Ada beberapa kali kami keluar makan bersama," katanya.


ZIZAN BERCINTA SEMULA DENGAN EMA MAEMBONG

BENARKAH? APA KATA ZIZAN RAZAK....
Mengenai dakwaan Emma Maembong yang mengatakan Zizan menyebarkan cerita buruk mengenainya, Zizan memilih untuk tidak memeningkan kepala dan memanjangkan perkara itu. "Kalau dia tak puas hati, kenapa tak cakap dengan saya? Dia boleh hubungi saya dan kenapa perlu bawa hal itu ke pengetahuan umum dan media. Saya kalau boleh tak mahu kecoh-kecoh mengenai hal berbangkit. Umur saya pun sudah 31 tahun dan tak mahu jadi macam kanak kanak bertikam lidah itu ini. "Cuma apa yang dia buat itu mengaibkan nama keluarga saya. Dia perlu fikir dahulu sebelum cakap. Saya ada mak ayah, jadi jangan tahu cakap sahaja. Sama ada saya playboy atau tak, ia tak ada kena mengena dengannya lagi. Dia pun sudah bahagia dengan cinta baharu. Demi Tuhan, saya bahagia dengan apa dikecapinya. "Saya mahu ketepikan isu ini. Saya sudah maafkan dia dan kepada sesiapa yang pernah terasa dengan diri saya," katanya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails