SAYA SUKA BLOG INI

INFO TERKINI

Saturday, November 19, 2011

PETUA LEBATKAN RAMBUT


Petua kali ni adalah mengenai cara melebatkan rambut. Skali lagi, bahan yang anda perlukan adalah simple jer iaitu pati santan. Anda hanya perlukan pati santan daripada 1 biji kelapa.



Intro: Sediakan sebiji kelapa dulu




Cara membuatnya chewaaah macam nak masak la plak:


1. Mula-mula, perah santan kelapa tu dengan air suam. Hanya sekali perah saja, ok.



2. Basahkan dulu rambut anda. Kemudian, lumurkan pati santan tadi kat rambut. Lumur sampai ke akar rambut yer.


3. Bila dah selesai, perapkan rambut anda dengan tuala kering selama 20-30 minit. Biarkan pati santan tu serap.


4. Setelah itu, cucilah rambut anda dengan air suam.


5. Seterusnya, keringkan rambut anda dengan pengering rambut yer.




Anda disarankan mengamalkan petua ni dalam 2 kali seminggu. Ataupun sekali untuk setiap 3-4 hari.


Sekiranya tiada aral, dengan mengamalkan petua ini, ia akan melebatkan rambut anda dan secara tak langsung mengelakkannya daripada gugur. Saya doakan juga agar anda yang mencuba petua ni mendapat hasilnya. : )


Selamat Mencuba!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails