SAYA SUKA BLOG INI

Jana Pendapata Anda

INFO TERKINI

Saturday, December 10, 2011

ARTIS MALAYSIA TAK LAKU BERNIAGA


MAKIN ramai artis yang berniaga. SS dapat tahu bukan hanya menceburi perniagaan berasaskan makanan, malah ada yang membabitkan diri dalam barangan kesihatan dan solekan. Kini paling popular menghasilkan pakaian dengan jenama artis itu sendiri.

Mungkin ramai yang tahu sebelum ini Awal Ashaari dan Dynaz Mokhtar menceburi perniagaan pakaian (D&A), pelakon sensasi Neelofa pula menerusi perniagaan kasut yang diusahakan secara online begitu juga busana muslimah yang diusahakan Irma Hasmie dan Aida Khalida.
Masing-masing punya perancangan dan strategi perniagaan sendiri. Biarpun sibuk dengan aktiviti seni, golongan karyawan seni yang berminat menceburi bidang perniagaan ini boleh dikatakan antara mereka yang gigih membina nama secara tidak langsung dapat menjana pendapatan.

Terbaru, SS dapat tahu pasangan suami isteri selebriti, Mizz Nina dan Noh Hujan juga mula mengorak langkah dalam perniagaan pakaian. Mizz Nina tampil dengan rekaan dan koleksi pakaiannya apabila gaya penampilannya di pentas sering menarik perhatian.



Begitu juga Noh vokalis kumpulan Hujan yang mempunyai pengikut tersendiri. SS difahamkan Noh sering tampil berpakaian ringkas mula tampil dengan gaya tersendiri. Lebih-lebih lagi apabila mendapat beberapa tajaan daripada syarikat barangan pakaian terkemuka antarabangsa.


SS dapat tahu baru-baru ini Noh dan anggota kumpulan Hujan diundang melancarkan jenama pakaian indie sendiri dengan label Vox Tribe, bertemakan budaya Jepun dan Ninja. Difahamkan jenama pakaian terkemuka itu akan menaja kelengkapan pakaian untuk dipakai oleh band itu selama setahun.

Nampaknya Noh dan bandnya akan muncul dengan gaya samurai yang popular di negara mata hari terbit itu. Mungkin juga menghasilkan klip video dan lagu yang mendapat sentuhan elemen Jepun. Siapa tahu?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails