SAYA SUKA BLOG INI

Jana Pendapata Anda

INFO TERKINI

Thursday, July 21, 2011

MALAYSIA VS CHELSEA

PENYERANG Chelsea, Nicolas Anelka mengakui skuad The Blues akan berdepan laluan getir apabila turun menentang pilihan Malaysia dalam aksi persahabatan di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam ini.

Anelka sedar reputasi Chelsea sebagai antara kelab gergasi dunia sekali lagi menjadi perhatian pada pertemuan tersebut dan sudah pasti peminat mahukan aksi yang menarik bagi memenuhi kehendak mereka.

Chelsea bertandang ke bumi Malaysia dengan membawa kesemua pemain bintangnya termasuk Fernando Torres, Frank Lampard, John Terry dan Didier Drogba dalam siri Jelajah Asia 2011,

Menurut penyerang dari Perancis itu lagi, semua pasukan yang akan berdepan The Blues sudah pastinya berazam untuk mencatat kemenangan, sekali gus mencalar reputasi mereka di hadapan peminat sendiri.

“Bukan mudah untuk menghadapi pilihan Malaysia esok (malam ini), terutamanya di hadapan peminat mereka sendiri,” kata Anelka ketika ditemui pada Klinik Bola Sepak PINTAR anjuran Syarikat Penerbangan Malaysia (MAS) di Damansara Damai semalam.

“Setiap pasukan yang menentang kami pasti mahu mencipta kemenangan tetapi begitu juga dengan keinginan yang ada dalam pasukan Chelsea.

“Apa yang pasti, saya dan rakan sepasukan lain tidak memandang mudah meskipun ia hanyalah perlawanan persahabatan.

“Kami semua mahu memberi aksi yang terbaik supaya dapat terpilih dalam skuad utama apabila kempen musim baharu nanti bermula,” jelasnya.

Ini merupakan kali kedua Anelka, 32, menjejak kaki ke Kuala Lumpur bersama Chelsea sejak kali pertama pada 2007.

Bekas pemain Arsenal, Liverpool, Manchester City dan Real Madrid itu juga gembira melihat sambutan yang diberikan peminat The Blues di Malaysia.

“Ini kali kedua saya tiba di sini dan apa yang saya boleh lihat ialah sambutan peminat terhadap kami amat menakjubkan.

“Ini sesuatu yang bagus bagi bola sepak di Malaysia dan kami sudah pastinya berasa bangga dengan kesetiaan yang ditunjukkan oleh peminat kami di sini.

“Teruskan sokongan ini kepada kami kerana kami amat memerlukannya pada musim ini dan juga esok (malam ini),” kata Anelka lagi.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails