SAYA SUKA BLOG INI

Jana Pendapata Anda

INFO TERKINI

Saturday, July 9, 2011

INIKAH NEGARA DEMOKRASI?????

"Saya pelik kenapa orang Melayu khasnya tak rasa kita telah berpecah dalam soal sebegini.

"Ke mana letaknya sayang dan keakuran kita, yang laungkan Islam gunakan sebagai tali Allah dan jangan kita berpecah-belah, tapi kita tidak nampak itu berlaku," katanya.

Menurut beliau, rakyat sepatutnya sedar ada pemimpin pembangkang kini bertepuk tangan melihat perpecahan berlaku terutamanya di kalangan orang Melayu.

"Orang PAS dan orang Umno bukankah satu agama dan bangsa, ke mana pemikiran diletakkan? Saya nak seru ini sebagai seorang yang dah lama lihat perpecahan dan perjuangan yang serong... balik ke meja perundingan.

"Jangan ikut sangat Anwar Ibrahim (Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim) yang mahu pergolakan berlaku ataupun Ambiga (pengerusi penganjur perhimpunan haram itu Datuk S. Ambiga) yang tak ada kepentingan perjuangan, senang jadi Si Kitol seperti dalam sejarah Melayu," katanya.

Rais turut membidas kumpulan berkenaan kerana memilih perhimpunan haram di jalanan sedangkan masih ada saluran lain boleh digunakan untuk menyuarakan pandangan dan hasrat mereka seperti Dewan Undangan Negeri atau Parlimen.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails