SAYA SUKA BLOG INI

Jana Pendapata Anda

INFO TERKINI

Sunday, April 17, 2011

ANALISIS KEPUTUSAN PILIHANRAYA SARAWAK 2011


PERDANA Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Pengerusi BN menunjukkan angka kemenangan BN dalam pilihan raya negeri Sarawak di PWTC, Kuala Lumpur pada pukul 10 malam tadi, Pada pukul 11.30 malam, Suruhanjaya Pilihan Raya mengumumkan BN menang 55 kerusi keseluruhannya daripada 71 kerusi yang dipertandingkan.

2 comments:

  1. ANALISA PILIHANRAYA SARAWAK.
    1. UNDI POPULAR BN JATUH.
    2. UNDI PAKATAN PEMBANGKANG NAIK 8%.
    3. UNDI BARISAN NASIONAL JATUH 8%.
    4. KERUSI DUN PEMBANGKANG NAIK DOUBLE
    INI TANDA-TANDA BARISAN NASIONAL DITOLAK RAKYAT WALAUPUN DIBERI SEGALA JANJI-JANJI ATAU GULA-GULA SEMASA KEMPEN. SAYA LIHAT PIHAK BARISAN NASIONAL MENGUNAKAN SEGALA TV1,TV2,TV3,TV7,TV9,ASTRO DLL, NAMUN KERUGIAN PADA BARISAN NASIONAL KERANA MENANG TAPI KERUSI KURANG DI DUN SARAWAK. INI KEKALAHAN SEBENARNYA.

    ReplyDelete
  2. Tidak benar, sebab jika dilihat dari segi kawasan undi ternyata masyarakat cina lebih suka DEDAP dari SENAP. Begitu juga di Semenanjung orang cina suka DEDAP dari MACA. Jadi biarlah mereka suka jadi pembangkang yg mana akan merugikan juga bangsa mereka. Dah DEDAP itu parti kaum cina, nak buat macamana. Lagi pun kawasan mereka adalah kawasan bandar jadi pembangunan tetap mereka rasa, sebab itu mereka lebih selesa sokong DEDAP. Cuma dari segi jangka panjang mereka akan merasa rugi kerana kawasan kampung akan turut menjadi bandar dan bila suatu hari bandar baru terbina maka mereka akan merasa nanti bahwa
    mereka telah terpinggir..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails